Wspieramy rozwój dostawcy, możemy zdefiniować obszary wymagające działań korygujących aby spełnić oczekiwania Klienta. Wynikiem aktywności w tym obszarze będzie wzrost poziomu jakości materiałów lub serwisu, spadek ilości i wartości reklamacji, zwiększenie cash – flow poprzez zdefiniowanie wypływów pieniężnych, co wpłynie korzystnie na finanse firmy. Możemy przeprowadzić projekty ukierunkowane na rozwój dostawcy – obniżenie kosztów w łańcuchu dostaw poprzez ustawienie procesów umożliwiających zdefiniowanie i monitorowanie „uciekających” kosztów , trudnych do zdefiniowania a które to z naszego doświadczenia stanowią istotną wartość.
Zadania definiujące rozwój dostawców to:
Wszystkie aktywności mające na celu spełnienie oczekiwać Klienta, a w szczególności:
- zdefiniowanie potrzeb klienta względem pozyskiwanych materiałów i usług
- określenie poziomu akceptacji dostarczanych materiałów i usług
- określenie możliwości kontroli poziomu dostaw i wpływu ich poziomu jakości na proces produkcyjny Klienta
- szacowanie strat niespełnienia oczekiwań w tym reklamacji czy braku rekompensaty przy niemonitorowaniu procesu zamykania reklamacji
- prowadzenie projektów podnoszących poziom jakości dostarczanych materiałów i usług
- wzajemne uczenie się produktu przez dostawcę i Klienta
- formalne definiowanie wymagań przez przyjęcie właściwych zapisów, w tym umów jakościowych, katalogów wad i przyjętych poziomów jakości
- audytowanie dostawców, przygotowywanie harmonogramów audytów, metodologii weryfikacji procesów produkcyjnych
- definiowanie mierzalnych wyznaczników kwalifikacji dostawców i ich procesów produkcyjnych
- kalkulacji oszczędności uzyskanych w wyniki wprowadzonych działań korygujących.